Αυτές τις μέρες κατέβασα από το site της NOVA
www.nova-wings.com ένα βίντεο που δείχνει τις διαφορές που είχαν τα αλεξίπτωτα
Syntax low DHV 1/2, Artax high DHV 1/2, Aeron DHV 2 της NOVA στα πιο
περίπολοκα προβλήματα πτήσης (Ασύμετρο κλείσιμο, μπροστινό κλείσιμο, full stall και deep spiral) τα οποία οδηγούν πολλές φορές σε ατυχήματα όταν συμβαίνουν κοντά στο έδαφος.
To link είναι :
http://www.nova-wings.com/real/dynamic_decisions_e.rm
Real Video format (320x240): 109MB
Επίσης έχει πλούσιο σχολιασμό από τους πιλότους δοκιμών της Nova που προκαλούν τα κλεισίματα τραβώντας τους αντίστοιχους για την κάθε περίπτωση ιμάντες, και από κάποιον Karl Slezak DHV Chief Safety Officer..
Το βίντεο είναι αρκετά μεγάλο. Μου πήρε πολλλλές ώρες με τη απλή τηλεφωνική γραμμή και το σαλιγκαρο modem να το κατεβάσω. Αν δεν έχετε γρήγορη σύνδεση αξίζει να το κατεβάσετε να το δείτε σε κανα net cafe ή απο κανέναν φίλο σας κάτοχο γρήγορης ADSL...!
Εντέλει οι τύποι λέγαν αυτό που λέει κι ο Διονύσης. Αν ο πιλότος έχει σώας
τας φρένας και

ξέρει τι κάνει, είναι ασφαλής με ότι και να πετάξει!
Χαρακτηριστικό είναι το κομμάτι που δείχνει ένα ασύμμετρο μεγάλο
κλείσιμο που προκαλεί ο πιλότος του τραβώντας τον ενα A ιμάντα στο
Syntax και σχεδόν μένει απαθές, στραβώνει λίγο η πορεία του αλλά όλα
ok χάνοντας ελάχιστο ύψος και διατηρώντας μεγάλη σταθερότητα.
Αμέσως μετά δείχνει το Aeron στο αντίστοιχο ασύμμερο κλείσιμο
που λόγω μεγαλύτερης ταχύτητας όπως εξηγεί κι πιλότος τους αργότερα
χάνει περισσότερο ύψος και αλλοιώνεται πολύ η πτητική του
πορεία και ευστάθεια μέχρι να επανέλθει.
Τα συμπεράσματα δικά σας....