Ημερομηνία Πέμ Μάιος 08, 2025 1:16 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

DHV και 2άρια

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

DHV και 2άρια

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Μαρ 22, 2005 12:23 pm

Μου έκαναν εντύπωση τα test reports στα καινούργια δυάρια. Ή έχει αυξηθεί πολύ η ασφάλεια, ή κάτι άλλο έχει αλλάξει (ο τρόπος μέτρησης της DHV ?)

Ενδεικτικά:

Sigma 6 : 1 δυάρι (!!)
Zoom : 5 δυάρια
Tatoo: 5 δυάρια

Το δικό μου δυαράκι (Pro Design Titan II) έχει πάρει 8 (!!!) δυάρια από την DHV παρότι το νιώθω σαν 1/2 από ασφάλεια. Τι στο καλό συμβαίνει;

Μήπως απλά το έχω "μάθει" οπότε το νιώθω οικείο, ή μήπως όντως είναι από τα πιο ασφαλή στην κατηγορία του και η DHV κάνει τα δικά της παιχνίδια;

Μήπως τα νούμερα της DHV δεν λένε τίποτα ουσιαστικό;

Σχόλια παρακαλώ (ξέρω ότι αναθερμαίνω παλαιότερη κουβέντα σχετικά με τα DHV certs αλλά δεν κάνει κακό)

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: DHV και 2άρια

Δημοσίευσηαπό georgex » Τρί Μαρ 22, 2005 1:40 pm

norad έγραψε:Sigma 6 : 1 δυάρι (!!)


το medium έχει 2άρι στο ασύμετρο με επιτάχυνση, και 1-2 ή 2 στα "Spin out of straight flight" και "Countersteering an asymmetric collapse", ανάλογα με το βάρος

norad έγραψε:Μήπως τα νούμερα της DHV δεν λένε τίποτα ουσιαστικό;


Όσο αφορά κλεισίματα, λένε μόνο την συμπεριφορά του αλεξιπτώτου ΑΦΟΥ κλείσει. Μέχρι να κλείσει, σημαντικά είναι: 1) πόσο εύκολα κλείνει, και 2) τι μηνύματα δίνει ώστε ένας πιλότος που πετάει ενεργά να προλάβει το κλείσιμο

Εδώ μπορεί να υπάρχουν και άλλα ερωτήματα: υπάρχουν καταστάσεις όπου θα φάμε κλείσιμο ΟΤΙ και αν κάνουμε? Και να πούμε ναι, ίσως αν έχουμε μηνύματα περιορίσουμε το κλείσιμο ή τις πολύ απότομες αντιδράσεις.


Στα τέστ όμως υπάρχουν και κάποια άλλα στοιχεία που μπορεί να μας ενδιαφέρουν και που μπορεί να είναι πιό "αντικειμενικά", όπως τα στοιχεία απογείωσης, Turn handling, B-line stall, Symmetric stall, Spiral dive, Big ears accelerated.
Πχ την ευκολία εξόδου από b-line και full stall τα θεωρώ σημαντικά στοιχεία, να ξέρεις πόσο εύκολα ή δύσκολα μπορείς να βγείς από αυτά με το κάθε αλεξίπτωτο.

Πιστεύω οτι τα DHV τέστ πρέπει να τα χρησιμοποιούμε σαν μια ΕΝΔΕΙΞΗ της κατηγορίας ενός αλεξιπτώτου (δηλαδή σε ποιούς πιλότους απευθύνεται).

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Μαρ 22, 2005 2:06 pm

Τα τεστ της DHV δεν είναι ενδεικτικά της αίσθησης του αλεξιπτώτου. Μετράνε απλώς την επαναφορά απο κάποιο πρόβλημα (κλείσιμο) και το πως μπαίνει και βγαίνει σε μανούβρες όπως σπιράλ και Bline. Δεν μας λένε τα τεστ πόσο συχνά μπαίνει στο πρόβλημά ούτε πια είναι η συμπεριφορά του σε διάφορες συνθήκες.

Τι να το κάνω να έχει συμπεριφορά 1-2 μετά το κλείσιμο εαν μου κλείνει με το παραμικρό. Δεν τα λεώ αυτά για τα συγκεκριμένα μοντέλα, αφού δεν τα ξέρω. Μόνο το zoom είδα να πετάει 2-3 φορές και μου φάνηκε πολύ καλό.

Εν κατακλείδι... Τα τεστ της DHV μπορούν να δώσουν μια γενική και επιφανειακή εικόνα για την ασφάλεια του αλεξιπτώτου. Απαραίτητη όμως για την γενική κατηγοριοποίηση των αλεξιπτώτων και την λειτουργία της αγοράς.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Δημοσίευσηαπό antouan » Τετ Μαρ 23, 2005 12:49 am

Σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι τα DHV test είναι κατατοπιστικά,μας δίνουν κάποια ιδέα σχετικά με τι παραπέντε έχουμε να κάνουμε και κάποιες αντιδράσεις του.Εχουν υπάρξει βέβαια και εξαιρέσεις για διαφόρους λόγους. :?: Πχ. sigma 4-μάλλον 2-3 παρά 2 και sport 1,κάθε άλλο παρά 1-2 ήταν.Πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τη πτήση του παραπέντε μας δίνεται από τους κατασκευαστές αρκεί να μην είναι μούφα.

Πολύ σημαντικό το βάρος του πιλότου σε σχέση με τα τετραγωνικά του αλεξιπτώτου.Διαφορετική η συμπεριφορά της πτέρυγας όταν ο πιλότος είναι ελαφρύς και διαφορετική και πιο βίαιη όταν ο πιλότος αντίστοιχα βαρύς.Κυρίως στα "Spin out of straight flight" και "Countersteering an asymmetric collapse" όπως ανάφερε και ο Γιώργος αντίστοιχα για το sigma 6.

norad έγραψε:Προφανώς μη σωστή αξιοποίηση του Titan. :?:
Το δικό μου δυαράκι (Pro Design Titan II) έχει πάρει 8 (!!!) δυάρια από την DHV παρότι το νιώθω σαν 1/2 από ασφάλεια. Τι στο καλό συμβαίνει;

Μήπως απλά το έχω "μάθει" οπότε το νιώθω οικείο, ή μήπως όντως είναι από τα πιο ασφαλή στην κατηγορία του και η DHV κάνει τα δικά της παιχνίδια;

Μάλλον η DHV κάνει τα δικά της παιχνίδια..

badder έγραψε: Μόνο το zoom είδα να πετάει 2-3 φορές και μου φάνηκε πολύ καλό.

Bέβαια το συγκεκριμένο πορτοκαλί-μπλε έχει και χεράκια από κάτω που άνετα πετάνε 2-3.

Σίγουρα η νέα μόδα των DHV2 επιβάλλει αρκετα καλές επιδόσεις.'Οσο για ασφάλεια σε λίγους μήνες θα ξέρουμε σίγουρα. :wink:(Windtech Tempest DHV2 58 k/h full speedbar παρακαλώ!!)

Αντώνης
antouan
Competition
 
Δημοσ.: 210

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Μαρ 23, 2005 11:38 am

Και απο μένα η αίσθηση είναι ότι το ΤΙΤΑΝ συμπεριφέρεται με ασφάλεια μεγαλύτερη απότι θα περίμενα για 2αρι. Και πετάω ελαφρύς , περίπου 108 κιλά, all up weight. Οταν το είχα συγκρίνει (στα χαρτιά), με το ASPEN, φαινόταν ήδη πιό ήπιο. Και αν τα σκεφτούμε και τα δύο με πιλότο τον Τσουλούφη , σίγουρα το ΤΙΤΑΝ "δείχνει" πιό βαρύ. Βέβαια εμένα δε με χαλάει ιδιαίτερα για τις δικές μου δυνατότητες. ----> Συμπέρασμα: μάλλον το DHV έχει μεγάλο βαθμό υποκειμενικότητας, αφού σίγουρα όλα έχουν να κάνουν με το feeling το δοκιμαστή φαντάζομαι.

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Δημοσίευσηαπό freedom » Τετ Μαρ 23, 2005 2:28 pm

Γεια σας φιλοι

Μετα απο πολλα χρονια στο χωρο και αφου εχω πεταξει εγω και μαθητες μου με εκατονταδες αλεξιπτωτα η αποψη μου ειναι οτι...
Περισσοτερο πρεπει να βαθμολογουμε το μυαλο του πιλοτου σε κατηγοριες 1 1/2 2 η οτι αλο παρα τα αλεξιπτωτα . γιατι το αλεξιπτωτο δεν πεταει μονο του.Εγω ποτε στην ζωη μου δεν ελαβα υποψη μου την DHV γιατι ξερω απο πρωτο χερι τι γινετε εκει μεσα..

Φιλικα
Διονυσης

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Δημοσίευσηαπό norad » Τετ Μαρ 23, 2005 7:56 pm

Freedom έγραψε:[b]Περισσοτερο πρεπει να βαθμολογουμε το μυαλο του πιλοτου σε κατηγοριες 1 1/2 2 η οτι αλο παρα τα αλεξιπτωτα


Διονύση αυτό που λες μου ακούγεται πολύ σωστό. Το θέμα είναι αφού "βαθμολογήσεις" το μυαλό του πιλότου σε 1 - 1/2 - 2, να του βρεις και αλεξίπτωτο που να του ταιριάζει. :)

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό achim » Πέμ Μαρ 24, 2005 8:51 am

Συμφωνώ με τον Διονύση.

Επίσης να παραθέσω την άποψη του Bruse Goldsmith επι του θέματος¨ "η όλη υπόθεση είναι ένας τενεκές με σκουλίκια".

Η δική μου άποψη. Η DHV ξεκάθαρα έχει συμπάθειες και εμπάθειες. Το πραγματικό test του αλεξιπτώτου το κατέχει μόνο ο ιδιοκτήτης του και αφού το έχει πετάξει πολλές φορές και σε όλες τις καταστάσεις που ποτέ δε πρόκειτε να τεστάρει η dhv (αναταράξεις, υπήνεμα, συμπεριφορά σε δυνατό πλαγιο άνεμο ή ούριο και διάφορα άλλα).

Έχουμε δεί πολλές άστοχες κατηγοριοποιήσεις αλεξιπτώτων απο την dhv κατα καιρούς.
Όμως αυτό το τεστ έχουμε σε αυτό θα βασιστούμε. Πώς? πάντα υποψιασμένοι και υπολογίζοντάς το σα μια πολύ γενική κατεύθυνση.

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Δημοσίευσηαπό orck » Πέμ Μαρ 24, 2005 9:34 am

μηπως θα μπορουσες να το ξεκαθαρισεις αυτο;

achim έγραψε:Η DHV ξεκάθαρα έχει συμπάθειες και εμπάθειες.

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Δημοσίευσηαπό ex_hustler » Πέμ Μαρ 24, 2005 10:04 am

Αυτές τις μέρες κατέβασα από το site της NOVA www.nova-wings.com ένα βίντεο που δείχνει τις διαφορές που είχαν τα αλεξίπτωτα
Syntax low DHV 1/2, Artax high DHV 1/2, Aeron DHV 2 της NOVA στα πιο
περίπολοκα προβλήματα πτήσης (Ασύμετρο κλείσιμο, μπροστινό κλείσιμο, full stall και deep spiral) τα οποία οδηγούν πολλές φορές σε ατυχήματα όταν συμβαίνουν κοντά στο έδαφος.

To link είναι :

http://www.nova-wings.com/real/dynamic_decisions_e.rm
Real Video format (320x240): 109MB


Επίσης έχει πλούσιο σχολιασμό από τους πιλότους δοκιμών της Nova που προκαλούν τα κλεισίματα τραβώντας τους αντίστοιχους για την κάθε περίπτωση ιμάντες, και από κάποιον Karl Slezak DHV Chief Safety Officer..


Το βίντεο είναι αρκετά μεγάλο. Μου πήρε πολλλλές ώρες με τη απλή τηλεφωνική γραμμή και το σαλιγκαρο modem να το κατεβάσω. Αν δεν έχετε γρήγορη σύνδεση αξίζει να το κατεβάσετε να το δείτε σε κανα net cafe ή απο κανέναν φίλο σας κάτοχο γρήγορης ADSL...!


Εντέλει οι τύποι λέγαν αυτό που λέει κι ο Διονύσης. Αν ο πιλότος έχει σώας
τας φρένας και :lol: ξέρει τι κάνει, είναι ασφαλής με ότι και να πετάξει!


Χαρακτηριστικό είναι το κομμάτι που δείχνει ένα ασύμμετρο μεγάλο
κλείσιμο που προκαλεί ο πιλότος του τραβώντας τον ενα A ιμάντα στο
Syntax και σχεδόν μένει απαθές, στραβώνει λίγο η πορεία του αλλά όλα
ok χάνοντας ελάχιστο ύψος και διατηρώντας μεγάλη σταθερότητα.
Αμέσως μετά δείχνει το Aeron στο αντίστοιχο ασύμμερο κλείσιμο
που λόγω μεγαλύτερης ταχύτητας όπως εξηγεί κι πιλότος τους αργότερα
χάνει περισσότερο ύψος και αλλοιώνεται πολύ η πτητική του
πορεία και ευστάθεια μέχρι να επανέλθει.


Τα συμπεράσματα δικά σας....

ex_hustler
EN B
 
Δημοσ.: 67

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Πέμ Μαρ 24, 2005 12:52 pm

Απλά πράγματα...
Για να σου πηγαίνει ένα κουστούμι πρέπει να είναι το νούμερό σου. Απλά στο παρα5, δίπλα στο νούμερο έχει και κάτι γράμματα (DHV).
Kαλό τριήμερο

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 459

Δημοσίευσηαπό achim » Κυρ Μαρ 27, 2005 12:25 pm

Για να το ξεκαθαρίσω λοιπόν.
Υπάρχουν εταιρίες στις οποίες η DHV κάνει τα χατίρια και άλλες τις οποίες τις χαντακώνει.
Φυσικά μη περιμένετε να δώσω ονόματα εταιριών γιατί δεν πρέπει. Θα πω όμως κάτι πιό γενικό. Τις γαλλικές εταιρίες τις έχει εκμιδενίσει συστηματικά τα τελευταία χρόνια (Και όχι μόνο αυτές)
Οι παλιότεροι θυμόμαστε αρκετές εταιρίες οι οποίες εξαφανίστηκαν κάτω απο τη συνεχή πίεση του Γερμανικού λόμπυ.
Θέλουν να έχουν τη πίτα ολόκληρη και γιαυτό πολεμούν λυσσαλέα τον νέο διεθνή κανονισμό πιστοποίησης το CEN.

Αυτά για την ώρα

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: DHV και 2άρια

Δημοσίευσηαπό vagos » Δευτ Απρ 21, 2008 10:25 am

Απλα μια ωραια συνεντευξη ,,,,την εβαλα εδω γιατι αν κολαει καπου ειναι εδω :wink:


http://www.gingliders.com/team/gins-philosophies.php

Τελευταία επεξεργασία απο vagos την Πέμ Ιούλ 10, 2008 8:58 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Re: DHV και 2άρια

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Ιούλ 10, 2008 1:17 pm

μερικα ακομη ενδιαφερον λογια απο τον Denis Cortella :

http://korteldesign.com/en/recits/refle ... ocons.html


( για οσους δεν τον ξερουν,,,,, ο Cortella ειναι απο τους πρωτοπορους και πολυπρωταθλητης του Γαλλικου Π5 . Επισης εχει διακριθει αρκετες φορες σε PWC,,πανευρωπαικα κ' παγκοσμια πρωταθληματα )

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες

cron