Ημερομηνία Πέμ Ιουν 19, 2025 1:22 am
Text Size

Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country

Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Πείτε μας πως πετάξατε

Συντονιστής: Moderators

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Τετ Νοέμ 24, 2010 1:32 pm

antonisk6 έγραψε: Οπως είπα και παραπάνω δεν θέλω να ακούω μην πατάς στα κάρβουνα αλλά να ακούσω πως θα πατήσω χωρίς να καώ,


Μήπος εισαι σε λάθος forum ??
Μήπος πρέπει να ψάχνεις για αλλη έκπαίδευση ??

http://www.youtube.com/watch?v=-W5FRl0qhOM

do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Νοέμ 24, 2010 1:49 pm

:!: ΜΟΛΙΣ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΕΚΕΙ (bunny) ....
...........ΚΑΝΤΗΛΑΚΙ ΠΕΤΑΕΙ ΓΑΜΩ ΣΗΜΕΡΑ !

(προσωπικα δουλευω 06.00-22.00 ,,,αλλα το εβαλα μπας και ρυθμιστει κανα ορμονικο κανενος πιλοτου ,,,και ερθει νηνεμια παλι στο διαδικτυοκαφενε ) :)

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό george29041 » Τετ Νοέμ 24, 2010 2:05 pm

Το χοντρηνατε πολυ και δεν μας τιμαει αυτη η φαγωμαρα .

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό Tornado » Τετ Νοέμ 24, 2010 2:07 pm

agrodoc έγραψε:Θα αργήσω να πάω στη δουλειά, αλλά θα γράψω... Θα αναφέρω μόνο πληροφορίες και τίποτα άλλο για τα υπήνεμα :

1. Σε άπνοια & έλλειψη τοπικής αύρας, δεν υπάρχουν υπήνεμα.
2. Καταλαβαίνεις ότι είσαι στα υπήνεμα από 2 χαρακτηριστικά : α. Κάθοδος & β. αναταράξεις.
3. Τα υπήνεμα αρχίζουν να σοβαρεύουν όταν ο μετεωρολογικός άνεμος ξεπερνάει τα 10 - 15 KM/h.
4. To παραπάνω είναι σχετικό, γιατί ρόλο παίζουν και οι επικρατούσες πιέσεις. Όταν υπάρχουν υψηλές πιέσεις, τα υπήνεμα είναι πολύ πιο επικίνδυνα. Ο λόγος είναι ότι μάζες αέρα που θα ανέλθουν με θερμικά ή αύρα πλαγιάς μέχρι την προσήνεμη κορυφή, αναγκαστικά θα πρέπει να κατέλθουν (στην υπήνεμη πλαγιά) και όταν οι πιέσεις είναι υψηλές, κατεβαίνουν "κουτρουβαλώντας", σα πέτρες που ρολάρουν κάτω στην πλαγιά. Ενώ μέρες με χαμηλές πιέσεις (περισσότερη αστάθεια και καλύτερη κατακόρυφη μείωση της θερμοβαθμίδας) τα πράγματα είναι πιο "γλυκά" στα υπήνεμα (τον ακριβή μηχανισμό, πιθανώς να τον αναλύσω περισσότερο το απόγευμα). Τέτοιες μέρες με αστάθεια και χαμηλές πιέσεις (& λίγο μετεωρολογικό άνεμο), έμπειροι πιλότοι ψάχνουν και στα υπήνεμα...
5. Ακόμα και χωρίς μετεωρολογικό, με αύρα πλαγιάς μόνο, ο αέρας που θα ανέλθει στην κορυφή, θα κατέλθει όπως περιγράφεται παραπάνω στην υπήνεμη πλευρά.
6. Τα υπήνεμα θερμικά είναι πολύ δυνατά και αναταράξιμα. Ο λόγος είναι ότι ο θερμός αέρας προστατεύεται στα υπήνεμα από τον μετεωρολογικό, γι'αυτό δεν ξεκολλάει πρόωρα & μπορεί να αναπτύξει υψηλές θερμοκρασίες που θα ξεκολλήσουν τελικά το θερμικό. Αυτό σημαίνει μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας από τον περιβάλλοντα αέρα & γι'αυτό πολύ υψηλοί ρυθμοί ανόδου. Μια τέτοια (μεγάλη συνήθως) μάζα αέρα που ανεβαίνει πολύ γρήγορα και μάλιστα κόντρα σε καθοδικά κινούμενο αέρα, δεν μπορεί να μην είναι πολύ αναταράξιμη.
7. Ο ρότορας στα υπήνεμα δεν αντιμετωπίζεται (παρά με τύχη...) ούτε καν με εφεδρικό. Ο λόγος είναι ότι, λόγω της γρήγορης καθοδικής κίνησης του αέρα, το εφεδρικό κατεβαίνει με τη δική του κάθοδο + την κάθοδο του ρότορα & η επαφή με το έδαφος θα είναι πολύ "σκληρή", πέραν των ταλαντώσεων που θα κάνει το εφεδρικό & θα χειροτερέψει ακόμα περισσότερο η επαφή με το έδαφος...
8. Η κυριότερη αιτία σοβαρών ατυχημάτων σε αγώνες, είναι η πτήση στα υπήνεμα & πλαγιοϋπήνεμα...


Η κύριοι διαχειριστές μήπως μπορούνε να διαγράψουνε τα όλα επάνω που έχουνε γραφτεί,και ειπωθεί,και να αφήσουνε το μονο Post που είναι ακριβώς από πάνω μου,γιατί είναι το μονο ωφέλιμο και χρήσιμο.

Tornado
EN D
 
Δημοσ.: 128

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Τετ Νοέμ 24, 2010 2:34 pm

tre έγραψε:
Η κύριοι διαχειριστές μήπως μπορούνε να διαγράψουνε τα όλα επάνω που έχουνε γραφτεί,και ειπωθεί,και να αφήσουνε το μονο Post που είναι ακριβώς από πάνω μου,γιατί είναι το μονο ωφέλιμο και χρήσιμο.



Όχι φίλε μου δεν είναι έτσι
Όλες οι γνώμες πρέπει να ακούγονται όσο άσχημες και αν είναι για κάποιους .
Γιατί δεν μπορεί κάποιος να λέει για το video του xanioti ότι οκ δεν έπαθε τίποτα που πέταξε στην καταιγίδα και να του φέρεστε με το γάντι.
Και αυτό γιατί η καταιγίδα μια φορά θα σε ρουφήξει και όχι δεύτερη γιατί πολύ απλά δεν θα υπάρχεις για να σε ρουφήξει πάλι.
Όσο για τα υπήνεμα ας γράψουν τις εμπειρίες τους όσοι έχουν πάει εκεί ( και είναι πολλοί αυτοί ) και τότε τα ξανά λέμε.

__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1216

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό dimitree » Τετ Νοέμ 24, 2010 2:48 pm

βαλε μας ολους στη θεση μας tsouloufi γιατι ολοι απο σενα περιμενουμε.. αν εχεισ και τιποτα υποδειξεις και για τα προσοπικα... πεστα

dimitree
EN B
 
Δημοσ.: 67

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό antonisk6 » Τετ Νοέμ 24, 2010 3:11 pm

badder έγραψε:
antonisk6 έγραψε:Ευχαριστώ agrodoc με κάλυψες, δεν ήθελα κάτι παραπάνω. Το κακό είναι πως ούτε κάποιοι εκπαιδευτές κατάλαβαν τι ρωτάω.
Καλημέρα σας.


Όλοι κατάλαβαν τι ρωτάς και για αυτό γουρλώσανε τα μάτια. Μετά το περιστατικό που τόσο γλαφυρά περιγράφεις αυτό που φαίνεται να σε ενδιαφέρει περισσότερο δεν είναι να δεις τι ακριβώς συνέβει, γιατί συνέβει, πως λειτούργησες εσύ και το αλεξίπτωτο και πως θα το αποφύγεις στο μέλλον. Είναι το πως θα πάρεις πληροφορίες (μέσω ίντερνετ :shock: ) για να μπορέσεις να το ξανακάνεις.

Τα περί συζήτησης για το θέμα για την μελλοντική αποφυγή ατυχημάτων φυσικά δεν ισχύουν γιατί δεν είναι αυτός ο σκοπός σου προφανώς. Όπως λέει ο Σωτήρης μάλλον στην εκπαίδευση δι' αλληλογραφίας αποσκοπεί αυτό.

Τα περι επικινδυνότητας, μη ελεγχου του αλεξιπτώτου, και πόσο εύκολο είναι το ατύχημα σε τέτοιες περιπτώσεις έρχονται σε δεύτερη (αν όχι 25η) μοίρα, πίσω από την ανάγκη για πτήση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Αλλά επειδή λοιπόν όλοι καταλάβανε και ενδιαφέρθηκαν, ήθελαν να σου πούνε αυτό που και εσύ θα έπρεπε λογικά να ρωτήσεις. Τι έγινε, γιατί και ποιοι οι λόγοι που θα πρέπει να αποφεύγεις τέτοιου είδους καταστάσεις. Πως πρέπει να αποκτήσεις εμπειρία μέσω χρόνου που θα επενδύσεις σε νορμαλ πτήσεις. Για σένα λοιπόν όλοι αυτοί δεν σε καταλαβαίνουν.

Και επαναλαμβάνω. Είναι λογικό να θες να μάθεις όλα αυτά μετά την συνειδητή επιλογή σου να πας στα υπήνεμα? Είναι λογικό στο επίπεδο που είσαι να σκέφτεσαι ότι θα ξαναπάς? Δύσκολο ήταν να συμβουλευτείς τον Εκπαιδευτή σου πριν?

Αλλά εσύ ξέρεις καλύτερα... (το εννοώ). Αν και ελπίζω πραγματικά να καταλάβεις ποιο πραγματικά είναι το ζήτημα εδώ, έχω αρχίσει να αποθαρρύνομαι.


Γιάννη, ήθελα να ελπίζω πως σε αυτό το φορουμ κάποια στιγμή θα σοβαρέψουν τα πράγματα και θα μας πουν εμπειρίες τους και πιλότοι που αξίζει να τους ακούσουμε - διαβάσουμε και εμείς οι νεότεροι. Δυστηχώς αντί για αυτό, το φόρουμ συνεχίζει να έχει τον κουτσομπολίστικο, ειρωνικό, χλευαστικό χαρακτήρα που έχει από τον καιρό που ξεκίνησα να μπαίνω. Ποτέ κάποιο σοβαρό θέμα δεν συζητήθηκε μέχρι τέλους μέχρι να βγάλουμε ένα συμπέρασμα. Ίσως σε αυτό να έβαλαν το χεράκι τους άθελα τους και οι διαχειριστές. Μια πρόταση λοιπόν είναι το φορουμ να ονομαστεί σε ποντικοπαγίδα όπου ο κάθε νέος ποντικαράς όπως είμαι και εγώ θα γίνεται λεία στα γεμάτο ειρωνικά υπονοουμενα του κάθε έμπειρου παλιού γατούλη που γράφει εδώ μέσα.
Να εξαιρέσω από τα παραπάνω όλους αυτούς που απάντησαν με σοβαρότητα και δεν είναι μόνο ο Χρήστος.
Σε όσους απάντησαν με ειρωνικό τρόπο απλά μου είναι αδιάφοροι γιατί εγώ δεν εξετάζω τι πιλότος είναι ο καθένας και πόσα χρόνια πρίν έκανε τη πρώτη του γνωριμία με το παρα5 αλλά βλέπω και τον χαρακτήρα του καθένα.
Θέλω να ζητήσω συγνώμη από τον Ιωάννη Ζωη που τον "δάγκωσα" λιγο όπως έγραψε και ο Γαζής γιατί το παιδί μου είναι μάλλον συμπαθές που δεν ασχολείτε γράφοντας.
Επίσης να ξεκαθαρίσω ότι λύθηκε κάθε παρεξήγιση με τον Σωτήρη μετά από προσωπικά μηνύματα. Σε αυτό βοήθησε και ο competition στο φόρουμ (και στο φτερό μάλλον) GEORGE29041. Επειδή λοιπόν δέν έχω καμία διάθεση να γίνω competition γραφιάς στο φόρουμ σε μια μέρα σας παρακαλώ μην με πιέζετε και μην με προσεγγιζετε με άσχημο τρόπο γιατί αντιδρώ. Κάποιες φορές με τσαμπουκά, όπως στο υπήνεμο θερμικό.

Τελευταία επεξεργασία απο antonisk6 την Τετ Νοέμ 24, 2010 5:41 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
antonisk6
Competition
 
Δημοσ.: 236

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Νοέμ 24, 2010 3:25 pm

Ο ανθρώπινος χαρακτήρας δεν λείπει από πουθενά.

Το φόρουμ είναι μια μικρή κοινωνία όπως αυτή που ζούμε στην υπόλοιπη ζωή μας. Όπως γενικά στη ζωή σου θα βρεις και θα ακούσεις όλων των ειδών τους ανθρώπους, έτσι και εδώ θα γίνει το ίδιο. Είναι στο χέρι σου να κρατήσεις τις σοβαρές απαντήσεις για δική σου χρήση και τις ειρωνικές να τις αγνοήσεις.

Το φιλτράρισμα αυτό δεν είναι δύσκολο.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό Tornado » Τετ Νοέμ 24, 2010 4:28 pm

Για ποιο λόγο αφαιρέθηκε το post του norad; ενώ εγώ όταν ζήτησα όλα τα αλλα δεν έγινε;

Tornado
EN D
 
Δημοσ.: 128

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό george29041 » Τετ Νοέμ 24, 2010 5:14 pm

Σοβαρα λοιπον , οχι δεν ειμαι competition στο φτερο φιλε Αντωνη μαλλον κουραδας ειμαι και βοβητσιαρης σε μια προχειρη αυτοκριτικη.
Εγραψες μια περιγραφη πτησης που διαβασα και τρομαξα,ολοι στο συνολο τους σου ειπαν οτι ειναι λαθος να πετας,κυκλωνεις σε υπηνεμα σημεια για λογους που ο Χρηστος ανελυσε για τους ευνοητους λογους ασφαλειας.
Αν τωρα μερικοι πιλοτοι επιδωσεων το κανουν κατα την ταπεινη μου γνωμη ειναι θεμα χρονου να βρεθουν στο νοσοκομειο η στο νεκροτομειο.
Συχωρεσε το χαβαλετζιδικο υφος του προηγουμενου post που εγραψα αλλα επεμενες πολυ σε κατι που με μαθηματικη ακριβεια οδηγει σε ατυχημα και δεν χρειαζετε να εισε πιλοταρας για να το ξερεις οπως δεν ξερεις και πιλοταρας να εισε τις συνθηκες σε υποτιθεμενο υπηνεμο σημειο αν δεν πας εκει,οποτε μην πας καλυτερα βαζωντας σε αναιτιο ρισκο την ασφαλεια σου.
Αποψη μου λοιπον ειναι (και των υπολοιπων απο οτι βλεπω) να μην πεταμε σε τετοια σημεια , αν τωρα σου τυχει απο λαθος επιλογη να βρεθεις εκει υπαρχουν διαδικασιες για να την κανεις .
Οσοι τωρα συνειδητα πετανε με καταιγιδες και στα υπηνεμα ειναι ξανα κατα την ταπεινη γνωμη τουλαχιστον βλακες γιατι δεν υπολογιζουν το υπερτατο αγαθο της ζωης τους και επιδεις δεν μπορω να σοβαρευτω παρακαλω τον κυριο admin να αλαξει το competition σε curadition μιας και μου παει καλυτερα.
Και παλι συγνωμη αν σε προσεβαλα με οποιον τροπο.

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό adreas » Τετ Νοέμ 24, 2010 5:41 pm

Ορίστε κατάσταση, τσακώνεται όλο το φόρουμ και κανείς δεν τσακώνεται με μένα, πώς θα το αντέξω τέτοιο φτύσιμο; Τσουλούφη γιατί τέτοιο μίσος για το Γιάννη; Προφανώς και είναι βλήμα, GTO πετάει, αλλά τέτοια άτομα θέλουν την υποστήριξή μας μπας και κάποια μέρα γίνουν πιλότοι. Το ότι οι καταιγίδες δαγκώνουνε άγρια το ξέρουν και οι πέτρες. Αν ένας νέος είναι τόσο ούφο που εν έτει 2010 πάει και χωθεί επίτηδες μέσα σε καταιγίδα τότε κάνει χάρη στο ανθρώπινο είδος. Δε νομίζω κάποιος με IQ περισσότερο από τα κουνουπίδια να έχει πάρει αυτή την εντύπωση διαβάζοντας αυτό το θρέντι.

Παμ' παρακάτ. Αντώνη, το π5 έχει τη μαλακία ότι, σαν αερόπραμα, δεν πολυσυγχωρεί λάθη. Ακόμα και τα μηχανάκια (που σκοτώνουνε πολύ πιο πολύ από το π5) σου ρίχνουνε πολλές κίτρινες κάρτες πριν σε στείλουνε στο νεκροτομείο. Το π5, πλην κάτι πταίσματα τύπου αστραγάλων, καρπών κλπ ρίχνει ξαφνικές και απότομες καμπάνες. Αυτό το κάνει ζόρικο στα ενστικτώδη στατιστικά που χρησιμοποιούμε για να πάρουμε μια ιδέα των κινδύνων. Γενικά πολύς κόσμος (εγώ καλή ώρα) δεν πολυμαθαίνει από τη θεωρία, πρέπει να ακουμπήσει το σίδερο για να καεί αλλιώς δεν κάνει κλικ. Δυστυχώς στα αεροπράματα αυτό δεν είναι εύκολο, στο MX ας πούμε πας και τρως δεκαπέντε τούμπες το λεπτό χωρίς πρόβλημα. Στο π5 άντε να πας να κάνεις κάνα SIV, που είναι λίγα λεπτά υπόθεση και ακόμα κι εκεί μπορεί να τη φας (πέσε μέσα στο θόλο και τη γάμησες). Ο μόνος τρόπος να μάθεις να αντιμετωπίζεις το ξύλο είναι να τρως ξύλο, το SIV βοηθάει πολύ αλλά δεν είναι ξύλο. Γι αυτό και σου λέει ο Ζώης 150 (ας πούμε) ώρες θερμικά. Η ξερή τεχνική στο π5 δεν είναι δύσκολο πράμα, ένας νέος με ταλέντο τη μαθαίνει και σε ένα χρόνο. Η ψυχραιμία είναι πολύ πιο νεφελώδης έννοια. Απλό παράδειγμα, μπορεί σαν νέος στο 2-3 χρόνο μου να ήμουν τεχνικά πιο καλός πιλότος από ότι είμαι ώρα. Μαλακοψαχνόμουνα για άκρο (της πλάκας αλλά τότε μου φαινότανε βουνό) και είχα σίγουρα πιο πολύ τσαμπουκά και σίγουρα καλύτερα αντανακλαστικά. Αλλά δεν είχα φάει αρκετό ξύλο. Θυμάμαι το πρώτο μου καλό κλείσιμο, Αμφίκλεια, αριστερά από απογείωση, πανί μπάλα μπροστά στα μούτρα μου. Χωρίς SIV (αλλά με άπειρες ώρες επίγεια) έκανα απόλυτα σωστές κινήσεις, πιθανώς πιο γρήγορα απ' ότι θα τις έκανα σήμερα. Αλλά ψυχολογικά με γάμησε. Αν δεν ήταν μεμονωμένο θερμικό αλλά κατάσταση διαρκείας (όπως μπορεί να είναι στα υπήνεμα ανάλογα με την περίσταση) σε ένα δυο λεπτά θα ήμουν τόσο ράκος που θα είχα μεγάλες πιθανότητες για κάποια πολύ χοντρή μαλακία (στο μηχανάκι θα είχα πέσει ή σταματήσει και το θέμα θα είχε λήξει, στο π5 δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια). Σήμερα δε νομίζω ότι έχω τα ίδια αντνακλαστικά ούτε το ίδιο νεύρο με τότε, αν με στήσεις δίπλα στον εαυτό μου του τότε θα κάνει καλύτερα wing over (και καλύτερα άλματα με μηχανάκι και θα μαζεύει πιο γρήγορα το αμάξι όταν πάει να φύγει). Αλλά επειδή έχω εξοικειωθεί με το ξύλο μπορώ να πετάω και να γράφω στα παπάρια μου τα κλεισίματα ή να τα προλαβαίνω με ένα τσικ από τον καρπό (με 5-10 πόντους φρένο την κατάλληλη στιγμή μπορείς να προλάβεις τα περισσότερα). Αυτό είναι ένας τομέας όπου δυστυχώς το ταλέντο δε μπορεί να σε βοηθήσει, απλά πρέπει να φας πολύ ξύλο σε συνθήκες που να σε παίρνει.

Πράμα που μας φέρνει στα πούστικα υπήνεμα τα οποία έχουν το κακό ότι δεν είναι καθόλου προβλέψιμα. Παράδειγμα, έχω πάει με τον Eike και τον Ξηρό στους Δολομίτες (Αραχώβης, όχι Ιταλίας) με βορειά (άρα υπήνεμοι). Βλέπαμε τα σύννεφα να μας έρχονται ανάμεσα από τα δόντια των βράχων. Δεν είχε κούνημα ούτε για πλάκα, μείναμε και οι τρεις μαλάκες (και μόνο ο Eike πετάει όσο όλοι οι πιλότοι της Ελλάδας μαζί). Αλλά άλλη φορά με τον ίδιο αέρα στο ίδιο σημείο έχω βρεί το ρότορα στην κόψη της πλαγιάς, βγαίνοντας από το θερμικό, ακριβώς εκεί που θα έλεγε και η θεωρεία. Κοινώς, μην περιμένεις εύκολες απαντήσεις. Τα υπήνεμα είναι απρόβλεπτα και δυνάμει δολοφονικά. Το σίγουρο είναι ότι μπορεί να βρεις ξύλο με τη σέσουλα οπότε καλό είναι να το περιμένεις. Επειδή ο συνδυασμός ξύλο με τη σέσουλα και βραχώδης εγγύτης (επειδή θες και κάτι για να δημιουργεί υπήνεμα, συνήθως ένα βουνό) είναι ανθυγειινός, καλό είναι να πας να φας το ξύλο σου κάπου αλλού (150 ώρες σε θερμικά ας πούμε) μέχρι να συνηθίσεις και μετά το ξανασυζητάμε. Στους επόμενους αγώνες θα σε γνωρίσω στο Ζώη, αν κρίνω από το avatar του το γούστο σε χρώματα είναι εξ' ίσου άθλιο με το δικό σου οπότε μάλλον θα κάνετε κλικ αμέσως.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό raflas » Τετ Νοέμ 24, 2010 5:47 pm

:arrow:

raflas
Competition
 
Δημοσ.: 250

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Νοέμ 24, 2010 7:06 pm

tre έγραψε:Για ποιο λόγο αφαιρέθηκε το post του norad; ενώ εγώ όταν ζήτησα όλα τα αλλα δεν έγινε;


Το ποστ του norad (προσωπικά δεν το πήρα χαμπάρι ότι πόσταρε) δεν αφαιρέθηκε. Το αφαίρεσε ο ίδιος. Και αυτό μπορεί να το κάνει αν στο εντωμεταξύ δεν έχει δημοσιευθεί άλλο πόστ στην ίδια συζήτηση.

Γιώργο δυστυχώς το competition δεν αλλάζει, είναι αυτόματο και έχει να κάνει με το πόσα πόστ έχεις στον ενεργητικό σου.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Τετ Νοέμ 24, 2010 7:45 pm

Η εξήγηση που χρώσταγα, από το προηγούμενο post :

Πετάμε σε ένα βουνό που η υψομετρική διαφορά του από την κοιλάδα του είναι 1.500 m. Μια μάζα αέρα θερμοκρασίας 30ο C ξεκολλάει και ανέρχεται την πλαγιά του βουνού. (Ή γενικότερα, με την αύρα της η πλαγιά ή ο προσήνεμος μετεωρολογικός άνεμος με δυναμικό, ανεβάζει στην κορυφή του βουνού αέρα που στη βάση της κοιλάδας έχει θερμοκρασία 30ο C). Ο αέρας κατά την άνοδό του ψύχεται αδιαβατικά και μειώνει τη θερμοκρασία του με ρυθμό περίπου 1ο C/ 100 m. Έτσι φτάνοντας στην κορυφή του βουνού θα έχει θερμοκρασία 30 - 15 = 15ο C.

Περίπτωση Α : ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ & ΜΙΚΡΗ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΘ'ΥΨΟΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ

Λόγω της ευστάθειας, η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας μειώνεται αργά καθ'υψος και έστω στην κορυφή του βουνού είναι 25ο C. Αυτό σημαίνει ότι ο αέρας που ανήλθε στην πλαγιά, αδιαβατικά ψυχόμενος, "αντιλαμβάνεται" διαφορά θερμοκρασίας από τον περιβάλλοντα ατμοσφαιρικό αέρα 25 - 15 = 10ο C. Καταλαβαίνεται πως θα κατεβαίνει στην υπήνεμη πλαγιά καθοδικό (ψυχρός & βαρύς αέρας) διαφοράς θερμοκρασίας 10 C, αν αναλογιστείτε ότι θερμικό αντίστοιχης διαφοράς θερμοκρασίας πιθανότατα θα παρουσιάζει ανόδους άνω των 20 m/s...!!!

Περίπτωση Β : ΧΑΜΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ & ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΘ'ΥΨΟΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ

Αστάθεια, που οφείλεται στην γρήγορη πτώση της θερμοκρασίας με την αύξηση του ύψους μέσα στην ατμοσφαιρική μάζα... Τώρα η θερμοκρασία στην κορυφή του βουνού είναι 17 βαθμοί κελσίου και η διαφορά θερμοκρασίας της καθοδικής, στα υπήνεμα κατερχόμενης μάζας αέρα είναι 17 - 15 = 2ο C. Μία σαφώς πιο ήπια και "γλυκιά" στον τρόπο που κατέρχεται κατάσταση από την προηγούμενη. Ωστόσο για τον πιλότο που θα αποφασίσει να ψάξει εκεί για υπήνεμο θερμικό, η κάθοδος θα είναι αυξημένη αν δεν σταθεί τυχερός και πολύ πιθανά θα πατώσει, γι'αυτό είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν διαθέσιμες προσγειώσεις εκεί.


Τα παραπάνω προέρχονται από το βιβλίο Thermal Flying. Τα παραπάνω δεν σημαίνουν :"Α, να τσεκάρουμε τον καιρό στα sites αν έχει αστάθεια και δεν δίνει πολύ αέρα, να δοκιμάσουμε στα υπήνεμα για υπήνεμο θερμικό...". Από την άλλη, τα υπήνεμα για έμπειρους πιλότους στον χειρισμό και την εκτίμηση εν'πτήση των ατμοσφαιρικών συνθηκών, είναι αυτονόητα μέσα στο παινίδι και με αρκετή ασφάλεια τηρουμένων κανόνων ασφαλείας, συγκεκριμένες ημέρες. Αυτό όμως πάλι δεν σημαίνει ότι τις συγκεκριμένες αυτές ημέρες αποτελούν πρώτη επιλογή ή δεν τα αποφεύγουν ακόμα και οι πιλότοι που δυνητικά μπορούν να πετάξουν σε αυτά.

Μπήκα στον κόπο να τα γράψω αυτά, διότι και εμένα δεν μου αρέσει ο "τυφλός φόβος του αγνώστου" από προτροπές "απλά μην πας εκεί...", όσο καλοπροαίρετες και αν είναι.(που ωστόσο δούλεψε μια χαρά για την ασφάλειά μου μέχρι σήμερα)....

Γι'αυτό λοιπόν ...ποδήλατο για τις demi ημέρες... :lol:

Τελευταία επεξεργασία απο agrodoc την Τετ Νοέμ 24, 2010 8:00 pm, επεξεργάστηκε 2 φορές συνολικά.
agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό adreas » Τετ Νοέμ 24, 2010 7:53 pm

agrodoc έγραψε:Έτσι φτάνοντας στην κορυφή του βουνού θα έχει θερμοκρασία 20 - 15 = 15ο C.


Με τέτοια αριθμητική φτάσαμε στο σημερινό χρέος :mrgreen:

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Τετ Νοέμ 24, 2010 7:57 pm

:lol: :lol: :lol:

Σωστόοοοοος.... :lol: Μπάχαλο τα'κανα με τα νούμερα... :shock:

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Τετ Νοέμ 24, 2010 8:24 pm

Άραγε η επιλογή του τίτλου ήταν τυχαία ή προφητική;;; :lol: :lol: κάτι για... αγριεμένα καντήλια δεν λέει.... :lol: :lol:
Το θρεντ τα "σπάει" με τα θέματα "πτήση σε καταιγίδα" και "υπήνεμα" τους δύο τρομερούς εχθρούς μας, να «τρέχουν» ταυτόχρονα :P
Συνδετικό νήμα, το ατύχημα (με κάποιο ,οποιοδήποτε τρόπο υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μας) και η παραπεντοκοινωνία κάνει ότι και όπως μπορεί να προστατεύσει τα μέλη της. :P
Μην το παρεξηγούμε αυτό, ακόμα και αν γίνεται με τρόπο που δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Ένα ατύχημα δεν είναι απλό ούτε για τον παθόντα αλλά ούτε για όλους εμάς τους υπόλοιπους, μεμονωμένα ή στο σύνολό μας: μας κοστίζει ψυχολογικά, μας πισωγυρίζει σε επαναπροσδιορισμό επιλογών, μας.... πρήζει τα συκώτια, όλοι αρχίζουν το ψαλτήρι- ψυχολογικό πόλεμο..."να είδατε...επικίνδυνο, είστε ανεύθυνοι..." και άντε ενοχές και άντε πάλι να βρίσκεις επιχειρήματα -και για σένα και για τους άλλους :|
Επίσης κάνει κακό στον χώρο, στις διοργανώσεις μας και σε πράγματα που προσπαθούμε χρόνια να πετύχουμε. Γιατί όλοι οι υποψήφιοι υποστηρικτές χορηγοί, εταιρίες, κτλ κτλ όταν ακούν παραπέντε στρίβουν.
Δεν λέω ότι είναι το βασικό κριτήριο, αλλά αν θέλουμε να δούμε τις συνέπειες σε ένα συνολικό φάσμα.... :P :P
Και ένα γενικό για την φιλοσοφία- που κάποιοι την αποφεύγουν, σαν την καταιγίδα... :lol: :lol: : μάθε τους κανόνες πολύ καλά ωστε να να ξέρεις και πως θα τους παραβιάσεις (αν χρειαστεί, εεεε..............,για να μην παρεξηγηθώ..... :lol: :lol:
agrodoc +100 ωραία τα έργαψες :D

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Νοέμ 24, 2010 9:00 pm

Νομίζω ότι μετά από όλη αυτή τη κουβέντα, το βασικότερο που πρέπει να κρατήσουμε είναι τη διαδικασία αποφυγής του ατυχήματος πρωτίστως. Η διαχείριση του ατυχήματος έπεται και άλλωστε πρόκειται για κάτι που εμπεριέχει και τον προσωπικό παράγοντα οπότε είναι και ιδιαίτερα υποκειμενική.

Όμως η αποφυγή μπορεί να είναι σε μεγάλο βαθμό αντικειμενική. Οι κανόνες ασφάλειας είναι συγκεκριμένοι και γίνονται ακόμα πιο αποτελεσματικοί με την πάροδο των ετών καθώς η συσσωρευμένη εμπειρία τους εξελίσσει.

Η επικέντρωση του σκοπού μας στη ρίζα του προβλήματος θα έχει και καλύτερο και ουσιαστικότερο αποτέλεσμα. Αποφυγή.

Αυτό σημαίνει βασικά σωστή εκπαίδευση. Όχι μόνο με βάση την ύπαρξη του σωστού εκπαιδευτή αλλά και της ικανότητας αυτού αφ'ενός να μεταδίδει σωστά τη γνώση αλλά και να μπορεί να κρίνει ποιοι εκπαιδευόμενοι έχουν την ικανότητα της κρίσης, της αυτοσυγκράτησης και της οξυδέρκειας.

Καλώς ή κακώς δεν είναι όλοι ικανοί να πετάνε με ασφάλεια και με πλήρη γνώση του αντικειμένου. Κάποιοι πετάνε με σοβαρές ελλείψεις γνώσεων είτε από επιλογή, είτε λόγω συγκυριών. Είναι λοιπόν σημαντικό να δούμε πως θα υπάρξει σωστή ενημέρωση και οργάνωση του συστήματος εκπαίδευσης προκειμένου να περιορίσουμε αυτές τις ελλείψεις γνώσεων.

Ακόμα και τότε όμως θα υπάρχουν πάντοτε οι λεγόμενοι ανεπίδεκτοι μαθήσεως και οι πιλότοι που η έννοια της μάθησης περιορίζεται μόνο στο εμπειρικό κομμάτι. Αυτό δεν σημαίνει ότι η προσπάθεια για το υγιές κομμάτι δεν πρέπει να συνεχιστεί και όπου μπορεί να περιλάβει και όποιους άλλους το έχουν ανάγκη.

Πρωτίστως είναι θέμα νοοτροπίας και παιδείας.

Κανονισμός υπάρχει πλέον και για την εκπαίδευση, και καλοί εκπαιδευτές υπάρχουν. Ο στόχος πρέπει να είναι να οργανωθεί το σύστημα προκειμένου να έχει καλύτερα αποτελέσματα. Φυσικά και βρισκόμαστε σε πολύ καλυτερη μοίρα από παλιότερα.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό antonisk6 » Τετ Νοέμ 24, 2010 10:41 pm

Καλό είναι όποιος δεν έχει αυτό το βιβλίο να το αγοράσει και να το διαβάσει (πιστεύω ότι οι περισσότεροι το έχουν).
Θα ήθελα να προτείνετε κάποια βιβλία ξανά για να διαβάσουμε πέραν από τα σεμινάρια και τα SIV που γίνονται κάθε χρόνο.

Να συμπληρώσω ότι όποιος δεν έχει διαβάσει το βιβλίο του Ξηρού ακόμα είναι απαράδεκτος.

Τελευταία επεξεργασία απο antonisk6 την Πέμ Νοέμ 25, 2010 6:55 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
antonisk6
Competition
 
Δημοσ.: 236

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό paramick » Πέμ Νοέμ 25, 2010 12:24 am

α)UNDERSTANDING THE SKY (θέλει πολύ επιμονή και πείσμα να το διαβάσεις,αλλά μετά την 3η φορά αρχίζουν να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους)
β)THE ART OF PARAGLIDING
απο DENNIS PAGEN
και απο dvd
BROKEN TOE ACRO
απο ELNNAU Ό CONNOR

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1063

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό freedom » Πέμ Νοέμ 25, 2010 10:05 am


freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Νοέμ 25, 2010 10:36 am

antonisk6 έγραψε:Να συμπληρώσω ότι όποιος δεν έχει διαβάσει το βιβλίο του Ξηρού ακόμα είναι απαράδεκτος.


............ :o :shock:

το νου σου Αντωνη !,,γιατι χρηζεις "απαραδεκτους" πολλους πιλοτους/ανθρωπους που δεν ξερεις καν !
,,,,,,, και στην τελικη μπορει και το επιπεδο τους να ειναι αρκετα πιο πανω απο τον πολυ απλο και σουπερ κατανοητο ,,,οδηγο του Γιαννη !

,,,,,,, :roll:

ΥΓ: ,,,μην μπερδευεσαι εγω το διαβασα :wink: ,,και ειδικα ο τροπος του Γιαννη να μεταδωσει οσο πιο απλα μπορει τις γνωσεις-εμπειριες του ,μου αρεσε πολυ μαλλιστα 8) !

,,,,αλλα ξαναδιαβασε και εσυ μια τι και πως το εγραψες :roll:
αποψη σου παντα , αλλα ....its a free world !

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Νοέμ 25, 2010 11:03 am

antonisk6 έγραψε:Να συμπληρώσω ότι όποιος δεν έχει διαβάσει το βιβλίο του Ξηρού ακόμα είναι απαράδεκτος.


Αν κατάλαβα καλά... το κριτήριο σου για το αν κάποιος είναι απαράδεκτος έχει να κάνει με το αν έχει διαβάσει το βιβλίο του Γιάννη.

Μάλιστα.... :?

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Πέμ Νοέμ 25, 2010 11:08 am

ειμαι και εγω ενας απο τους απαραδεκτους !!!!!!! :roll: :roll: :roll:

η μηπως ειμαι λιγο απαραδεκτος γιατι εχω διαβαζει μονο το μισο :?:

__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1216

Re: Κανδήλι ( αγριεμένο ! ) 17/11/10

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Νοέμ 25, 2010 11:26 am

Έχω μια απορία ακόμα...
Φαίνεται ότι βιβλία έχεις διαβάσει και κανονική εκπαίδευση προφανώς έχεις κάνει. Όσους δε διάβασαν το ένα βιβλίο τους λες απαράδεκτους.

Τον εαυτό σου που ενώ τα έχεις διαβάσει όλα αυτά αλλά έκανε την συγκεκριμένη επιλογή να πάει συνειδητά στα υπήνεμα, πως θα τον χαρακτήριζες. Δεν ειρωνεύομαι... πραγματικά ρωτάω.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στην Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron