antonisk6 έγραψε: Οπως είπα και παραπάνω δεν θέλω να ακούω μην πατάς στα κάρβουνα αλλά να ακούσω πως θα πατήσω χωρίς να καώ,
Μήπος εισαι σε λάθος forum ??
Μήπος πρέπει να ψάχνεις για αλλη έκπαίδευση ??
http://www.youtube.com/watch?v=-W5FRl0qhOM
Συντονιστής: Moderators
antonisk6 έγραψε: Οπως είπα και παραπάνω δεν θέλω να ακούω μην πατάς στα κάρβουνα αλλά να ακούσω πως θα πατήσω χωρίς να καώ,
agrodoc έγραψε:Θα αργήσω να πάω στη δουλειά, αλλά θα γράψω... Θα αναφέρω μόνο πληροφορίες και τίποτα άλλο για τα υπήνεμα :
1. Σε άπνοια & έλλειψη τοπικής αύρας, δεν υπάρχουν υπήνεμα.
2. Καταλαβαίνεις ότι είσαι στα υπήνεμα από 2 χαρακτηριστικά : α. Κάθοδος & β. αναταράξεις.
3. Τα υπήνεμα αρχίζουν να σοβαρεύουν όταν ο μετεωρολογικός άνεμος ξεπερνάει τα 10 - 15 KM/h.
4. To παραπάνω είναι σχετικό, γιατί ρόλο παίζουν και οι επικρατούσες πιέσεις. Όταν υπάρχουν υψηλές πιέσεις, τα υπήνεμα είναι πολύ πιο επικίνδυνα. Ο λόγος είναι ότι μάζες αέρα που θα ανέλθουν με θερμικά ή αύρα πλαγιάς μέχρι την προσήνεμη κορυφή, αναγκαστικά θα πρέπει να κατέλθουν (στην υπήνεμη πλαγιά) και όταν οι πιέσεις είναι υψηλές, κατεβαίνουν "κουτρουβαλώντας", σα πέτρες που ρολάρουν κάτω στην πλαγιά. Ενώ μέρες με χαμηλές πιέσεις (περισσότερη αστάθεια και καλύτερη κατακόρυφη μείωση της θερμοβαθμίδας) τα πράγματα είναι πιο "γλυκά" στα υπήνεμα (τον ακριβή μηχανισμό, πιθανώς να τον αναλύσω περισσότερο το απόγευμα). Τέτοιες μέρες με αστάθεια και χαμηλές πιέσεις (& λίγο μετεωρολογικό άνεμο), έμπειροι πιλότοι ψάχνουν και στα υπήνεμα...
5. Ακόμα και χωρίς μετεωρολογικό, με αύρα πλαγιάς μόνο, ο αέρας που θα ανέλθει στην κορυφή, θα κατέλθει όπως περιγράφεται παραπάνω στην υπήνεμη πλευρά.
6. Τα υπήνεμα θερμικά είναι πολύ δυνατά και αναταράξιμα. Ο λόγος είναι ότι ο θερμός αέρας προστατεύεται στα υπήνεμα από τον μετεωρολογικό, γι'αυτό δεν ξεκολλάει πρόωρα & μπορεί να αναπτύξει υψηλές θερμοκρασίες που θα ξεκολλήσουν τελικά το θερμικό. Αυτό σημαίνει μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας από τον περιβάλλοντα αέρα & γι'αυτό πολύ υψηλοί ρυθμοί ανόδου. Μια τέτοια (μεγάλη συνήθως) μάζα αέρα που ανεβαίνει πολύ γρήγορα και μάλιστα κόντρα σε καθοδικά κινούμενο αέρα, δεν μπορεί να μην είναι πολύ αναταράξιμη.
7. Ο ρότορας στα υπήνεμα δεν αντιμετωπίζεται (παρά με τύχη...) ούτε καν με εφεδρικό. Ο λόγος είναι ότι, λόγω της γρήγορης καθοδικής κίνησης του αέρα, το εφεδρικό κατεβαίνει με τη δική του κάθοδο + την κάθοδο του ρότορα & η επαφή με το έδαφος θα είναι πολύ "σκληρή", πέραν των ταλαντώσεων που θα κάνει το εφεδρικό & θα χειροτερέψει ακόμα περισσότερο η επαφή με το έδαφος...
8. Η κυριότερη αιτία σοβαρών ατυχημάτων σε αγώνες, είναι η πτήση στα υπήνεμα & πλαγιοϋπήνεμα...
tre έγραψε:
Η κύριοι διαχειριστές μήπως μπορούνε να διαγράψουνε τα όλα επάνω που έχουνε γραφτεί,και ειπωθεί,και να αφήσουνε το μονο Post που είναι ακριβώς από πάνω μου,γιατί είναι το μονο ωφέλιμο και χρήσιμο.
badder έγραψε:antonisk6 έγραψε:Ευχαριστώ agrodoc με κάλυψες, δεν ήθελα κάτι παραπάνω. Το κακό είναι πως ούτε κάποιοι εκπαιδευτές κατάλαβαν τι ρωτάω.
Καλημέρα σας.
Όλοι κατάλαβαν τι ρωτάς και για αυτό γουρλώσανε τα μάτια. Μετά το περιστατικό που τόσο γλαφυρά περιγράφεις αυτό που φαίνεται να σε ενδιαφέρει περισσότερο δεν είναι να δεις τι ακριβώς συνέβει, γιατί συνέβει, πως λειτούργησες εσύ και το αλεξίπτωτο και πως θα το αποφύγεις στο μέλλον. Είναι το πως θα πάρεις πληροφορίες (μέσω ίντερνετ) για να μπορέσεις να το ξανακάνεις.
Τα περί συζήτησης για το θέμα για την μελλοντική αποφυγή ατυχημάτων φυσικά δεν ισχύουν γιατί δεν είναι αυτός ο σκοπός σου προφανώς. Όπως λέει ο Σωτήρης μάλλον στην εκπαίδευση δι' αλληλογραφίας αποσκοπεί αυτό.
Τα περι επικινδυνότητας, μη ελεγχου του αλεξιπτώτου, και πόσο εύκολο είναι το ατύχημα σε τέτοιες περιπτώσεις έρχονται σε δεύτερη (αν όχι 25η) μοίρα, πίσω από την ανάγκη για πτήση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Αλλά επειδή λοιπόν όλοι καταλάβανε και ενδιαφέρθηκαν, ήθελαν να σου πούνε αυτό που και εσύ θα έπρεπε λογικά να ρωτήσεις. Τι έγινε, γιατί και ποιοι οι λόγοι που θα πρέπει να αποφεύγεις τέτοιου είδους καταστάσεις. Πως πρέπει να αποκτήσεις εμπειρία μέσω χρόνου που θα επενδύσεις σε νορμαλ πτήσεις. Για σένα λοιπόν όλοι αυτοί δεν σε καταλαβαίνουν.
Και επαναλαμβάνω. Είναι λογικό να θες να μάθεις όλα αυτά μετά την συνειδητή επιλογή σου να πας στα υπήνεμα? Είναι λογικό στο επίπεδο που είσαι να σκέφτεσαι ότι θα ξαναπάς? Δύσκολο ήταν να συμβουλευτείς τον Εκπαιδευτή σου πριν?
Αλλά εσύ ξέρεις καλύτερα... (το εννοώ). Αν και ελπίζω πραγματικά να καταλάβεις ποιο πραγματικά είναι το ζήτημα εδώ, έχω αρχίσει να αποθαρρύνομαι.
tre έγραψε:Για ποιο λόγο αφαιρέθηκε το post του norad; ενώ εγώ όταν ζήτησα όλα τα αλλα δεν έγινε;
Πετάμε σε ένα βουνό που η υψομετρική διαφορά του από την κοιλάδα του είναι 1.500 m. Μια μάζα αέρα θερμοκρασίας 30ο C ξεκολλάει και ανέρχεται την πλαγιά του βουνού. (Ή γενικότερα, με την αύρα της η πλαγιά ή ο προσήνεμος μετεωρολογικός άνεμος με δυναμικό, ανεβάζει στην κορυφή του βουνού αέρα που στη βάση της κοιλάδας έχει θερμοκρασία 30ο C). Ο αέρας κατά την άνοδό του ψύχεται αδιαβατικά και μειώνει τη θερμοκρασία του με ρυθμό περίπου 1ο C/ 100 m. Έτσι φτάνοντας στην κορυφή του βουνού θα έχει θερμοκρασία 30 - 15 = 15ο C.
Περίπτωση Α : ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ & ΜΙΚΡΗ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΘ'ΥΨΟΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
Λόγω της ευστάθειας, η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας μειώνεται αργά καθ'υψος και έστω στην κορυφή του βουνού είναι 25ο C. Αυτό σημαίνει ότι ο αέρας που ανήλθε στην πλαγιά, αδιαβατικά ψυχόμενος, "αντιλαμβάνεται" διαφορά θερμοκρασίας από τον περιβάλλοντα ατμοσφαιρικό αέρα 25 - 15 = 10ο C. Καταλαβαίνεται πως θα κατεβαίνει στην υπήνεμη πλαγιά καθοδικό (ψυχρός & βαρύς αέρας) διαφοράς θερμοκρασίας 10 C, αν αναλογιστείτε ότι θερμικό αντίστοιχης διαφοράς θερμοκρασίας πιθανότατα θα παρουσιάζει ανόδους άνω των 20 m/s...!!!
Περίπτωση Β : ΧΑΜΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ & ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΘ'ΥΨΟΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
Αστάθεια, που οφείλεται στην γρήγορη πτώση της θερμοκρασίας με την αύξηση του ύψους μέσα στην ατμοσφαιρική μάζα... Τώρα η θερμοκρασία στην κορυφή του βουνού είναι 17 βαθμοί κελσίου και η διαφορά θερμοκρασίας της καθοδικής, στα υπήνεμα κατερχόμενης μάζας αέρα είναι 17 - 15 = 2ο C. Μία σαφώς πιο ήπια και "γλυκιά" στον τρόπο που κατέρχεται κατάσταση από την προηγούμενη. Ωστόσο για τον πιλότο που θα αποφασίσει να ψάξει εκεί για υπήνεμο θερμικό, η κάθοδος θα είναι αυξημένη αν δεν σταθεί τυχερός και πολύ πιθανά θα πατώσει, γι'αυτό είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν διαθέσιμες προσγειώσεις εκεί.
agrodoc έγραψε:Έτσι φτάνοντας στην κορυφή του βουνού θα έχει θερμοκρασία 20 - 15 = 15ο C.
antonisk6 έγραψε:Να συμπληρώσω ότι όποιος δεν έχει διαβάσει το βιβλίο του Ξηρού ακόμα είναι απαράδεκτος.
antonisk6 έγραψε:Να συμπληρώσω ότι όποιος δεν έχει διαβάσει το βιβλίο του Ξηρού ακόμα είναι απαράδεκτος.
Επιστροφή στην Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Bing [Bot] και 9 επισκέπτες