Ημερομηνία Κυρ Απρ 28, 2024 5:27 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό condor » Τρί Νοέμ 30, 2010 6:41 pm

Σημεία κλειδιά στην πρόληψη των σφαλμάτων (ατυχημάτων), είναι η επίτευξη καλύτερης κατανόησης των περιστατικών που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, και του ρόλου του ανθρώπινου παράγοντα στη σχέση αυτή, όπως και η αναζήτηση και ανεύρεση τρόπων που μπορούν να επιφέρουν βελτιώσεις, προς την κατεύθυνση αυτή. Η εγρήγορση και η διδαχή από το σφάλμα, θα μπορούσε να αποτελεί μία επιπλέον γραμμή άμυνας.

Στο παρακάτω έγγραφο (ΜΟΥ.doc [2.99 MiB] ) που επισυνάπτω, περιγράφω το ατύχημα που είχα πριν δυο μήνες περίπου στην νότια Κρήτη και ζητάω από εσάς να απαντήσετε στις δύο ερωτήσεις μου στο γιατί έγινε το ατύχημα, τι έκανα λάθος.
Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους που βρέθηκαν κοντά μου στο ατύχημα, τους φίλους που με επισκέφθηκαν στο Νοσοκομείο και όλους που μέσα από αυτό το site μου έδωσαν τις ευχές τους.
Τώρα είμαι πολύ καλύτερα στο σπίτι μου, δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου πόνος απλά κάνω υπομονή για δύο περίπου μήνες που θα χρειαστώ ακόμη μέχρι την πλήρη ανάρρωσή μου.

Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Δεκ 01, 2010 11:20 am

Γιάννη πρώτα από όλα να σου ξαναευχηθώ γρήγορα κοντά μας.

2 πράγματα θεωρώ σημαντικά. Πρώτο το ότι έχεις διάθεση ανάλυσης του ατυχήματος και μάλιστα με αρκετή προετοιμασία (υποθέτω έχεις χρόνο :) ). Και δεύτερον το ότι θυμάσαι με τέτοια λεπτομέρεια τις τελευταίες στιγμές. Συνήθως το σοκ ενός ατυχήματος λειτουργεί αποτρεπτικά στο να θυμόμαστε τις τελευταίες εικόνες.

Σχετικά με τις ερωτήσεις σου.
Αν πηγαίνεις προς την πλαγιά με 50 χλμ τότε ο αέρας είναι προς την πλαγιά άρα δεν τίθεται θέμα υπήνεμων. Υπήνεμα έχουμε μόνο όταν υπάρχει μετεωρολογικός ή γενικότερα επικρατών άνεμος (πχ αύρα) ο οποίος έρχεται πίσω από το βουνό και οι ρότορες μας βρίσκουν στην υπήνεμη πλευρά. Πρέπει ο άνεμος να είναι πάνω από 10 χλμ/ώρα για να θεωρήσουμε ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα.

Με βάση τη περιγραφή σου όμως και δεδομένου ότι εσύ φρέναρες, το αλεξίπτωτο συνέχιζε να στρίβει και το ότι οι αναταράξεις παρουσιάστηκαν ξαφνικά, θα θεωρούσα πιθανόν να πέτυχες κάποιο dust devil. Αυτό θα εξηγούσε και τα 50 χλμ ταχύτητας (σε γενικότερη άπνοια) πρίν τα κλεισίματα. Στην ουσία σε ρούφαγε μέσα του.

Το αν έκανες λάθος ή όχι είναι λίγο δύσκολο να απαντηθεί. Αν όντως ήταν διαβολάκι τότε δεν θα μπορούσες να κάνεις και πολλά. Και ο μόνος τρόπος για να είσαι υποψιασμένος είναι αν έχεις δει και άλλα, ή αν ξέρεις ότι οι μετεωρολογικές προβλέψεις ήταν τέτοιες που να τα δικαιολογούν. Επίσης τα devils φαίνονται οταν σηκώνουν χώμα, φύλλα και άλλα ελαφριά αντικείμενα.

Οι κινήσεις που κάνεις μετά το κλείσιμο είναι οι λογικές αλλά και πάλι σε συνθήκες ρότορα ή dust devil δεν σημαίνει ότι θα έχουν και αποτέλεσμα.

Τώρα αν ήταν κάποιος ρότορας από υπήνεμα θα έπρεπε να είχες και άλλα σχετικά σημάδια νωρίτερα.

Δεν μπορώ να σου πω τι θα έκανα γιατί θα έπρεπε να ξέρω το μέρος και τις συνθήκες.

Καλή πλήρη ανάρρωση.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό achim » Τετ Δεκ 01, 2010 12:05 pm

Υπάρχουν δύο είδη κινητικής ενέργειας στη πτέρυγα.

Η ενεργητική (απο το φορτίο και τις εντολές του πιλότου)
και η παθητική (απο την επίδραση της κίνησης του ανέμου στο σημείο που πετάμε)

Εφόσον αντιληφθεί ο πιλότος ότι η δεύτερη κατέχει μεγάλο ποσοστό κίνησης σε σχέση με την πρώτη (δεν μας απασχολεί προς το παρόν ο λόγος που συμβαίνει αυτό), τότε, αν είμαστε κοντά στο έδαφος..............ΠΕΤΑΜΕ ΤΟ ΕΦΕΔΡΙΚΟ.

Ειδικά στη περιπτωσή σου Γιάννη, αφού είσουν σε στροφή, θα άνοιγε ταχύτατα.


Περαστικά σου φίλε.....

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Τετ Δεκ 01, 2010 12:10 pm

Είχε όμως το απαιτούμενο ύψος για να ανοίξει το εφεδρικό;

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό achim » Τετ Δεκ 01, 2010 12:20 pm

Ναι.

Είπαμε: όταν είμαστε σε στροφή μπορεί να ανοίξει και σε ένα δευτερόλεπτο.

Και δεν το λέω αυτό μόνο θεωρητικά. Το έχω κάνει κατα τη διάρκεια ακροβατικών

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Τετ Δεκ 01, 2010 1:29 pm

Περαστικά !

μήπως έχεις μια πρόσφατη ακτινογραφία ??

do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό george29041 » Τετ Δεκ 01, 2010 1:30 pm

achim έγραψε:Ναι.

Είπαμε: όταν είμαστε σε στροφή μπορεί να ανοίξει και σε ένα δευτερόλεπτο.

Και δεν το λέω αυτό μόνο θεωρητικά. Το έχω κάνει κατα τη διάρκεια ακροβατικών

Ενα παραδειγμα
http://www.youtube.com/watch?v=hE1df-w_S5g

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό paramick » Τετ Δεκ 01, 2010 3:02 pm

Στούμπηξε καλά κι αυτός,έστω και με εφεδρικό... :?
Βρήκα άλλο λίγο καλλίτερο
http://www.youtube.com/watch?v=NQOUjCTCtAk

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Δεκ 01, 2010 3:20 pm


Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Τετ Δεκ 01, 2010 4:49 pm

george29041 έγραψε:
achim έγραψε:Ναι.

Είπαμε: όταν είμαστε σε στροφή μπορεί να ανοίξει και σε ένα δευτερόλεπτο.

Και δεν το λέω αυτό μόνο θεωρητικά. Το έχω κάνει κατα τη διάρκεια ακροβατικών

Ενα παραδειγμα
http://www.youtube.com/watch?v=hE1df-w_S5g


Τι ακριβώς έχουμε εδώ; Μπήκε σε παρασουτάζ;

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό paramick » Τετ Δεκ 01, 2010 8:22 pm

Γραβάτα απο κακό timing στην έξοδο,η στροφή από ήπια, γίνεται
spiral,και ευτύχώς μεγάλο μέρος της ενέργειας που έχει μαζέψει την απορροφά το εφεδρικό.
Παρασουτάζ δεν έχει το μενού.
Θεωρώ ότι το φρέναρε πολύ στην έξοδο,με αποτέλεσμα να μην προλάβει να πάρει ενέργεια το φτερό του και να του στολάρει το μισό.

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό jollyroger » Τετ Δεκ 01, 2010 10:34 pm

και πως ξέρουμε οτι η προσγείωση με εφεδρικό ανάμεσα στα ορθια κοτρόνια, είναι καλύτερη απο controlαριστή προσγείωση με τη γραβάτα;

jollyroger
Competition
 
Δημοσ.: 1075

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό paramick » Τετ Δεκ 01, 2010 11:57 pm

Aν όπως είναι γραβατωμένο,πάρει πάνω απο μία- δύο στροφές,αντίο control,το death spiral είναι σίγουρο,και το πηγάδι αρτεσιανό............
Με τόσο λίγο ύψος το εφεδρικό-ζαριά-είναι η μόνη λύση.
Αν έχεις ύψος, και ΠΡΙΝ σε βάλει σε σε σπιράλ η γραβάτα,μπορείς να δοκιμάσεις διάφορα.

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Δεκ 02, 2010 9:42 am

JollyRoger έγραψε:και πως ξέρουμε οτι η προσγείωση με εφεδρικό ανάμεσα στα ορθια κοτρόνια, είναι καλύτερη απο controlαριστή προσγείωση με τη γραβάτα;


ΟΥΥΥΦΦΦΦΦ,,,, ειλικρινα ειχα ανησυχησει οτι θα μας αφησεις οριστικα :? ... μας ελειψες βρε ιδιετερε :lol: ,,,, βρησε ,,,,αντεδρασε ,,,χωσε ελευθερα :)

αχρειαστα να 'ναι , αλλα αυτα μαθαινονται επιτοπου πειρατη :lol:
,,,,αλλα πολυ pc pilots βλεπω εδω,,,,,, τους οποιους διστυχως δεν βλεπω καθολου στο βουνο τωρα τελευταια :twisted:

καλυτερα να μην μενουμε μονο στα PCια μας ,,,και ακομα καλυτερα να μην εχουμε ενδιαφερον μονο για τετοιου ειδους videaκια τα οποια μας τρομοκρατουν φτιαχνοντας τα απειρα σεναρια υποσεινηδιτα στο μυαλο μας ,,,πριν καν βαλουμε το πανι στο αμαξι να παμε να πεταξουμε !
(I mean no worries δεν θα χρειαστει εφεδρικο ποτε πατωντας το "enter" ,,,το πολυ πολυ κανα format να κανετε που νομιζω το 'χετε για πλακα :) )
------------------------------------------------------------------------
@ Γιαννη (condor) τωρα..........
καταρχην δεν πιστευω οτι ντε και καλα ησουν σε dust devil η ροτορες,,,,,,, μπορει,,,αλλα μου φαινονται πιο πολλες οι πιθανοτητες οτι βρεθηκες στην δυνατη και "αντζουμπαλη" να το πω ετσι εκκινηση/οργανωση ενος δυνατου και ΞΗΡΟΥ (αυτος φταιει για ολα :P ) θερμικου ! Απο το forum ομως αυτο δεν θα το μαθουμε ποτε .
Οπως προειπε και ο Ιωακιμ ,,,οταν εισαι ΧΑΜΗΛΑ και δεν μπορεις να σταματησεις την στροφη/βουτια του πανιου ητε γιατι δεν αρκουν οι διαδρομες στα φρενα ,,,ητε γιατι το ανοιχτο κοματι ειναι πολυ μικρο ,,,πας κατευθειαν σε εφεδρικο μετα plf ,,,και οτι σωσεις !

Αυτο που μου εκανε εντυπωση εμενα να γραψω ειναι το οτι δεν αναφερεσαι σε κανενα σημειο σε προσπαθεια σου να ανοιξεις την κλειστη πλευρα ,,αντι να φρεναρεις-στολαρεις-ρισκαρεις το υπολοιπο πανι που ηταν σε πτηση! Εγινε τετοια προσπαθεια ?
και αν ναι , ηταν το ιδιο η ακομα και πιο εντονη απο την ενασχοληση σου με το υπολοιπο κοματι του πανιου ? ? ?
(...κουραγια Γιαννη τον φαγαμε τον γαιδαρο 8) )
-------------------------------------------------------------------------------------
και κατι ακομα ,,ετσι για να κοψουμε τον διαλογισμο του ΙΝΔΟΥ Ανδρεα που βαριεται τις τελευταιες μερες .......
Δεν εχω τον χρονο να το αναπτυξω παραπανω αυτη τη στιγμη , ισως και να μην θελω αλλα πιστευω οτι πιλοτοι που μπορουν να κανουν καλα wing overs η ΑΣΣΥΜΕΤΡΑ spiral (δεν μηλαω για sat και αλλες εφετζιδικες και ατεχνες ατο θεμα energy+roll+timing φιγουρες) εχουν σεβαστο αβανταζ κατι τετοιες στιγμες ,,,,και στο να μην κλεισει ευκολα (,,η τοσο πολυ σε μεγεθος) ,,,και στο πως θα το βγαλουν γρηγοροτερα εκμεταλευομενοι την ιδια την ενεργεια της ασσυμετρης πτησης του πανιου !
Ισως αμφιβαλετε πολλοι ,,, λογικο ειναι (δες το σαν δωρο ονομαστικης εορτης αυτο Ανδρεα :mrgreen: ) αλλα αν και οταν καποιος δαμασει τα παραπανω σε ενα καλο επιπεδο ,,,τοτε θα μπορει να καταλαβει πολυ καλυτερα ,,,, την διαφορα του να κρατας η πνιγεις το πανι ετσι ωστε να μην εχει ενεργεια ,,,,απο το να το ανοιγεις με την ενεργερεια αυτη χρησημοπιοντας τα καταλληλα φρενα στον καταλληλο χρονο ! 8)

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό george29041 » Πέμ Δεκ 02, 2010 10:11 am

Γιαννη αυτος που ξερει ακριβως τι συναιβει εισαι εσυ που το εζησες.
Δεν ξερω αν το υψος ηταν αρκετο να αφησεις την πτερυγα να στριψει-βουτηξει και να ανοιξει η κλειστη πλευρα(αν δεν ειχες γραβατα) μονη της.
Απο την περιγραφη σου φενετε οτι εκρινες κατα προτεραιοτητα να απομακρυνθεις απο την πλαγια με πολυ αντιθετο φρενο κοντα στο στολ πραγμα που αφησε το πανι χωρις ενεργεια και δυσκολα θα ανοιγε η κλειστη πλευρα.
Το τι προκαλεσε τωρα το κλεισιμο κατα τη γνωμη μου παρατηρωντας το στιγμα σου προσεξα οτι πριν πηρες θερμικο ακριβως μπροστα απο εκει που εγινε το συμβαν,αν εκεινη την ωρα το θερμικο εμπρος ξεκινησε τοτε βρεθηκες στα υπηνεμα του με οτι αυτο συνεπαγετε ,ροτορες καθοδικα τα γνωστα καλουδια που βρισκεις πισω και στις ακρες των θερμικων.
Ολα αυτα σε συνδειασμο με το χαμηλο τερεν και λιγη κακη τυχη σε στειλανε στο εδαφος.
Δεν ξερω αν με το εφεδρικο θα ειχες λιγοτερες απωλειες ,δυστηχως οταν μπλεξεις ετσι χαμηλα δεν εχεις την πολυτελεια του χρονου να σταθμησεις την κατασταση και δρας ενστικτωδως και μηχανικα.

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Δεκ 02, 2010 11:13 am

george29041 : "Δεν ξερω αν το υψος ηταν αρκετο να αφησεις την πτερυγα να στριψει-βουτηξει και να ανοιξει η κλειστη πλευρα(αν δεν ειχες γραβατα) μονη της. "


εγω ρωταω ,,,αν προσπαθησε να ανοιξει την κλειστη πλευρα ,,,με βαθεια τραβηγματα του φρενου αυτης ωστε να βοηθησει αρκετα το πανι στο γρηγορο ξεδιπλωμα του και την ευθεια πτηση αυτου 8)
....ειτε ειχε την πολυτελεια να το κανει αυτο εχοντας αφησει αρκετη ενεργεια στην αντιθετη πλευρα (αρα πιο εντονη τροφοδοσια με αερα στις υπολοιπες ανοιχτες κυψελες και πιθανεστερα πιο γρηγορο χρονικα ανοιγμα )
...ειτε κρατωντας την να μην στριψει ταυτοχρονα

Τελευταία επεξεργασία απο vagos την Πέμ Δεκ 02, 2010 11:45 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό george29041 » Πέμ Δεκ 02, 2010 11:45 am

Οχ το θεωρησα δεδομενο αυτο Βαγγελη... μαλον κακως, δεν γραφει οντως οτι εκανε τετοια ενεργεια ,θα μας πει ο Γιαννης.

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό paramick » Πέμ Δεκ 02, 2010 4:28 pm

Γιάννη,το να πετάς σε περιοχή σύγκλισης(έτσι μου φαίνεται πιο πολύ,παρά για αναστροφή) είναι
μια φάση λίγο άτσαλη,είδικα στο σημείο τριβής των δύο αερίων μαζών.
Μοιάζεί με γραβάτα όπως ακούγεται,ο τρόπος που συμπεριφέρθηκε το φτερό σου.
Ισως να ακουστεί χαζό,αλλά υπάρχει περίπτωση να πέταγες με πέτρα(ες) στο ακροπτέρυγο?
Δεν μπορείς να φανταστείς τι μπορούν να κάνουν 150-200 γραμμάρια στο ακροπτέρυγό σου,σε περίπτωση κλεισίματος.




Ζητάω συγγνώμη που ποστάρισα άσχετα πράγματα στο θέμα που άνοιξες,αν το ζητήσεις τα σβύνω.

Ευχές γιά καλή αναρρωση.

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό condor » Πέμ Δεκ 02, 2010 8:57 pm

paramick έγραψε:υπάρχει περίπτωση να πέταγες με πέτρα(ες) στο ακροπτέρυγο?
Δεν μπορείς να φανταστείς τι μπορούν να κάνουν 150-200 γραμμάρια στο ακροπτέρυγό σου,σε περίπτωση κλεισίματος.


Υπάρχει περίπτωση, η απογείωση είχε μικρές πέτρες και είναι κάτι που μου έχει τύχει αρκετές φορές.

vagos έγραψε:εγω ρωταω ,,,αν προσπαθησε να ανοιξει την κλειστη πλευρα ,,,με βαθεια τραβηγματα του φρενου αυτης ωστε να βοηθησει αρκετα το πανι στο γρηγορο ξεδιπλωμα του και την ευθεια πτηση αυτου 8)


Δεν έκανα καμία κίνηση στην κλειστή πλευρά λόγο ελάχιστου χρόνου αντίδρασης που είχα και λόγο επείγουσας στροφής - αποφυγής απο τα βράχια που χρειαζόμουν.

vagos έγραψε:μετα plf ,,,και οτι σωσεις !

Αυτό το plf θα μπορούσε να μου έσωζε πιθανός το πόδι. Αν δεν το έχεις κάνει αρκετές φορές πρακτική εξάσκηση, δεν σου περνάει καθόλου απο το μυαλό οταν πιέζεσε χρονικά.

achim έγραψε:Εφόσον αντιληφθεί ο πιλότος ότι η δεύτερη κατέχει μεγάλο ποσοστό κίνησης σε σχέση με την πρώτη (δεν μας απασχολεί προς το παρόν ο λόγος που συμβαίνει αυτό), τότε, αν είμαστε κοντά στο έδαφος..............ΠΕΤΑΜΕ ΤΟ ΕΦΕΔΡΙΚΟ.

Ειδικά στη περιπτωσή σου Γιάννη, αφού είσουν σε στροφή, θα άνοιγε ταχύτατα.

Με δεδομένη την κατεύθυνση του ανέμου προς τα βράχια με το εφεδρικό νομίζω οτι θα κτυπούσα πιο άσχημα, δεν έχω πειρα αλλά νομίζω οτι η ταχύτητα καθόδου ισως ήταν μεγαλύτερη. Τώρα αν άγοιγε, πώς? αν άφηνα το δεξί φρένο να το ρίξω, μαλον δεν θα προλάβενα. Να κρατάω το δεξί φρένο με το αριστερό χέρι και να το ρίξω με το δεξί ?


Ευχαριστώ για τις ευχές σας και το ενδιαφέρον σας στον προβληματισμό μου.

Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό george29041 » Πέμ Δεκ 02, 2010 9:18 pm

Αν καμτσικωνες γερα το αριστερο Γιαννη ταυτοχρονα με το κρατημα στο δεξι μπορει να ειχε ανοιξει εγκαιρα.

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό mdrakakis » Πέμ Δεκ 02, 2010 10:18 pm

Δεν τα λυγίζω τα φτερά στην μπόρα κ’ας πλαντάξω,
ποτέ μου δεν εδιάλεξα καιρό για να πετάξω.

Δεν θέλω δανεικά φτερά με φτάνουν τα δικά μου
έτσι κι’αλλιώς ζηλεύανε πολλοί το πέταγμα μου


Γιά σένα φίλε condor και καλή ανάρρωση.

mdrakakis
EN B
 
Δημοσ.: 50

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό condor » Πέμ Δεκ 02, 2010 10:25 pm

Εγω ποτε ξενα φτερα δεν εβαλα στον ωμο,
πετω ψηλα και χαιρομαι με τα δικα μου μονο

Από μικρός το ήθελα του αετού να μοίαζω
για να πετώ κι από ψηλά την Κρήτη να κοιτάζω

Σε ευχαριστώ Μανώλη!

Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό ian » Παρ Δεκ 03, 2010 12:41 pm

Φανταζομαι οτι εγινε καπως ετσι;
http://www.youtube.com/watch?v=L6UdFy350GY
Καλη δυναμη Condor!!


Το Παρα5 ειναι ψυχολογικό αθλημα
ian
Competition
 
Δημοσ.: 210

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό vagos » Παρ Δεκ 03, 2010 12:46 pm

vagos έγραψε:
εγω ρωταω ,,,αν προσπαθησε να ανοιξει την κλειστη πλευρα ,,,με βαθεια τραβηγματα του φρενου αυτης ωστε να βοηθησει αρκετα το πανι στο γρηγορο ξεδιπλωμα του και την ευθεια πτηση αυτου


Δεν έκανα καμία κίνηση στην κλειστή πλευρά λόγο ελάχιστου χρόνου αντίδρασης που είχα και λόγο επείγουσας στροφής - αποφυγής απο τα βράχια που χρειαζόμουν.


vagos έγραψε:
μετα plf ,,,και οτι σωσεις !

Αυτό το plf θα μπορούσε να μου έσωζε πιθανός το πόδι. Αν δεν το έχεις κάνει αρκετές φορές πρακτική εξάσκηση, δεν σου περνάει καθόλου απο το μυαλό οταν πιέζεσε χρονικά.

--------------------------------------------------------------------------------------------
ΤΙ ΛΑΘΟΣ ΕΚΑΝΑ ???

Γιαννη αν θες απαντηση στο γιατι εκλεισε το πανι σου ,,,η τι λαθος εκανες σε αυτο και εκλεισε ,,δεν εχω απαντηση ! Και ουτε πιστευω οτι καποιος θα μπορεσει απο εδω (ιντερνετ) να δωσει ευκολα καποια αξιολογη :roll:
καλως η κακως τα παραπεντε κλεινουν,,,(πιστεψε με , στις μικρες ταχυτητες που πεταμε δεν ειναι παντα κακο αυτο ! )
Αν καποιος καιγεται για μια πτερυγα που να μην κλεινει ποτε ,,,τοτε σιγουρα πρεπει να ψαξει σε αλλες πτητικες συσκευες !

Απο 'κει και περα ομως ,πιστευω δεν εχει να κανει με το τι ενεργειες κανει το αλλο χερι την ιδια στιγμη !
Το χερι της πλευρας που κλεινει Γιαννη καλο ειναι να κατεβαινει το συντομοτερο δυνατο αμεσως μετα το κατεβασμα του πανιου το οποιο μας προκαλεσε καποιο κλεισιμο (το καλυτερο ειναι να ενεργει ταυτοχρονα με το αντιθετο που προσπαθει να ελλατωσει την ασσυμετρη πτηση)
......βαθεια ,,στιγμιαια ,,,και ισως επαναλαμβανομενα σε μεγαλα κλεισιματα που δεν ανοιγουν με την πρωτη μερικες φορες . Το ξεδιπλωτο/απλωμενο πανι σιγουρα θα φουσκωσει-πεταξει ,πιο γρηγορα το διπλωμενο


τωρα οσων αφορα την απουσια της plf ,σε ασπαζομαι 100% !μερικες φορες ειναι πολυ δυσκολο να μην ακουσεις το ενστικτο σου που σου λεει σφιξου-φυλαξου ,,και να κανεις μια κολοτουμπα ,,με φορα μεσα στα βραχια :|

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: Διερεύνηση ατυχήματος στην Κρήτη

Δημοσίευσηαπό adreas » Παρ Δεκ 03, 2010 2:57 pm

Ένα off topic και μετά στο θέμα. Το off topic, μην επισυνάπτεις αρχεία χωρίς λόγο (μπορούσες κάλλιστα να γράψεις το κείμενο σαν post και να ανεβάσεις τις φωτό ξεχωριστά), κάνεις τα πράματα δύσκολα χωρίς λόγο. Και γιατί το ανεβάζεις και σαν doc, χάθηκε πουλάκι μου το html;

Παμ' on topic. Δεν μπορείς πάντα να προβλέψεις αν θα φας σκαμπίλι αλλά μπορείς συχνά να λάβεις τα μέτρα σου. Ένα απλό μέτρο είναι να έχεις χώρο για μια πλήρη εσωτερική στροφή. Παράδειγμα, Καλέτζι πριν κάτι χρόνια, Ιωακείμ μας τα έχει σπάσει στον ασύρματο ότι ένας πυλώνας (κάπου προς Σκιαδά μεριά) είναι υπήνεμος και το ζόρικο ύψος είναι λίγο πολύ το ύψος που είμαι. Κόντρα αέρας, άρα επιτάχυνση και ψιλοαπόφαση ότι θα τη φάω κάπου και όντως την τρώω, καλή, χοντρή και από τη μεριά που δεν πρέπει (τη βουνίσια). Το Brontes που πετούσα τότε είναι αλύπητα εύχρηστο πανί, αν δεν το πειράξεις χλωμό έως απίθανο να σε στρίψει 90 μοίρες. Αλλά στο ξύλο καλό το το wing loading και το να κρατήσεις το πανί στην ευθεία σημαίνει ότι θα σπαταλήσεις ταχύτητα. Απλά το άφησα να βουτήξει αρχικά με την ησυχία του και έσφιξα ακόμα πιο πολύ τη στροφή του (εννοείται ότι είχα αρκετό χώρο από το βουνό, είμαι μαλάκας αλλά όχι και τόσο μαλάκας). Το αποτέλεσμα, πριν καν φτάσει να κοιτάει το βουνό είχε πάρει σχήμα, είχα ταχύτητα άρα έλεγχο και αφού το άφησα να ξεκαυλώσει με μια περιστροφή μπορούσα να διαλέξω το σημείο που θα το έβαζα σε ευθεία πτήση με ενέργεια χωρίς το μπαμπούλα του stall. Ενέργεια = έλεγχος και η απόσταση από το βουνό (που την εξαργυρώνεις χάνοντας ύψος και κερδίζοντας ταχύτητα) είναι σημαντική. Ένα πανί που έχει την πολυτέλεια να βουτήξει με ενέργεια σε σπιράλ μπορεί να μετατοπιστεί λιγότερο προς κάποια κατεύθυνση σε σχέση με ένα άλλο που το παλέυεις και το κρατάς μισοπνιγμένο με τις ώρες.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Επόμενο

Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες